2012. július 18., szerda

Menta - citromfű szörp recept - Vidéki menü 3.

Szerda
Ma vendégség volt nálunk: "barátaink és üzletfeleink" jöttek hozzánk, öt család.
Kimithozazteszik alapon volt
sajtos-tejfölös tészta,
grillcsirke,
meggyes pite,
sárgadinnye, sárgabarack, kerti alma és körte,
és most van egy nagy üveg tehenes tej és viszonylag sok tejföl a hűtőmben :)

Gondoltam, elkészítem a szokásos menta-citromfű szörpöt... Kerestem régebbi bejegyzésben a blogon de nem találtam... pedig évente többször is főzök ilyet, mert azonnal elfogy.

Menta-citromfű szörp

1-1 marék menta és citromfűlevélből 1 l vízzel forrázatot készítek,
ha kicsit kihűlt 1-2 citromot karikázok rá és állni hagyom 1 napig.
Másnap lábasba öltöm, hozzáadok még 1l vizet, felforralom,
0,5 kg fruktózt adok hozzá, oldódásig keverem,
ha kicsit forrt elzárom.
Teszek még bele érzésre némi citromsavat (1-2 kiskanál).
Hagyom hűlni/állni, majd leszűröm és hűtőben tárolom.
Ma megérzésből még egy fél marék levendulát is tettem hozzá, így is jó volt.

Az egyik liter elfogyott, a másikat a hűtőben dugdosom ;))))


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése