2019. szeptember 6., péntek

Ötletek, hogy a gluténmentes és vega kaja ne moslék legyen 3. - tejbe"gríz"

Mindig imádtam a tejbegrízt. Készíteni. (Enni nem, mert nem rajongok az édes ételekért.)
Gyors kaja volt, ha megéheztek a gyerekek, vagy ha egész nap dolgunk volt és nem tudtam hosszabb időt fordítani a főzésre. Hosszú ideig amikor ők tejbegrízt ettek, én sült halat... pavlovilag összekapcsolódott bennem a fahéj illata a sült hallal: folyik a nyálam és halat kívánok, ha megérzem.

Aztán jött a gluténos dolog, és kiesett a gríz a repertoárból. Én egyszerű ember vagyok, ha tudok olyat főzni, amit mindenki ehet, akkor inkább azt csinálom. Ezért a gríz hátrébb került a napi listában, vagy akkor ették, amikor E. nem volt otthon vagy deklaráltan volt neki főzve más.
De agyaltam azért folyamatosan, hogy mivel helyettesíthetném, hiszen szereti. Valahol olvastam a rizsdaráról, és elhatároztam hogy kipróbálom. Bár az akkor valójában tejberizs lesz, de ilyenekre nem adunk :)))

Ugyan ez a konyhás blogom, de fontos, hogy begyűrűzzön az EMK: hiszen szükségletek forognak körülöttünk az evéssel kapcsolatban is.
Egy "érzékenynek" is alapszükséglete az evés (táplálék). Oké, ezzel meg is birkózunk, akad mindig valami. De ennél több az ember: (bárki, de egy "érzékeny" különösen, mert napi szinten szembesül a "hiányokkal", a lemondással) ha kap olyat, amit károdosás nélkül ehet, abból gondoskodást, önérvényességet, tekintetbevételt, biztonságot kap. Mert figyelnek rá, a nehézségek ellenére (én például világosan tudom, hogy ha vendégségbe megyek valahová, a másiknak plusz munkát kell végeznie azért, hogy én ehessek. Ha megteszi, akkor én nagyon boldog vagyok, a fenti szükségletek kielégítése miatt.)
Ezeket a szükségleteket is szem előtt tartottam, miközben a "tejbegríz processz" elő-előkerült a fejemben.

Egyik bevásárlás alkalmával alaposan szemügyre vettem a tatabányai Spar kínálatát, és találtam is egy terméket, ami ugyan kicsit más volt mint szerettem volna, de gondoltuk kipróbáljuk.


Kiszámoltam: 999.- forint, kb. 3 "főzés" jön ki belőle, szóval megfizethető. Másnap ketten voltunk napközben, szóval egy sáska jutott rá, gondoltam biztosan elég lesz. Végül a kispöttyös lábasban főztem meg a tasak egyharmadát, és 3 evésre lett elég E-nek. Megegyeztünk, hogy finom, kicsit más ízű mint a tejbegríz (mégjómerhogyrizs), és bevesszük a tejbegríz párjának. Előnye, hogy ugyanolyan gyorsan elkészül mint a tejbegríz!


a barnasága a fahéjtól van, amúgy fehér





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése