2020. június 1., hétfő

Zöldfűszeres raguleves

A családban én vagyok a leves-fan: bármiből bármennyi és bármilyen levest megfőzök és meg is eszem. Mint Gombóc Artúrnak a csokoládé...




Már "régen" volt leves, ezért tegnap elhatároztam, hogy a barátnőmtől kapott lestyán és kapor mellé teszek a friss reteklevélből, vettem ki a fagyasztóból csirkemellet is, és úgy feküdtem le, hogy reggelre megálmodom milyen leves lesz ebből...



Végül "zöldfűszeres csirkeragu leves kókusztejszínnel" lett: 
megpirítottam kacsazsíron egy fej kockára vágott hagymát, rádobtam a kiolvadt csirkemellet és félig megpároltam, fűszerezve sóval, 2 nagy gerezd fokhagymával, köménnyel és asofoetidával. Aztán 2-3 répa és ugyanannyi fehérrépa következett "ragus-alakúra" vágva. Amikor már majdnem puha volt, hozzátettem az apróra vágott leveleket, 2 dl kókusztejszínt és fél citrom levét. 



Akik ettek belőle, a "szerintem te ne egyél belőle, ez az én levesem" és a "finom volt" értékelést adták, és szerintem is jó volt. Én még tettem bele magamnak tálaláskor egy kanál görög joghurtot, mert kicsit még savanyúbban szerintem még jobb volt.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése