2012. augusztus 24., péntek

Citromlekvár by pynky

Néha elkap a hév, hogy én is alkossak valamit a konyhában, valami jó kis kreatívat... Nem tudom már, honnan jutott eszembe a citromlekvár, talán a fagyiról... Nekem a citromlekvár jó savanykás, nem tömény cukor, és inkább dzsem vagy jam :) De persze ez csak elméletben (mint a hordozáselmélet... khm :)))) mert a lekvárokat nem szeretem.


Több receptet mgnéztem a neten: narancsosat, tököset, cukkiniset. Mindegyik töméntelen cukorral (tökhöz 1:1 cukorral, broáááááá) készült, meg is rémültem. Szerencsére FB-s ismerőseim megerősítettek, hogy nemésnem kell bele annyi cukor.

Végül a Dinamika szakácskönyvből néztem ki valamit, amit alaposan átdolgoztam. (A többi receptet nem böngésztem, nem is tudom milyen a gyűjtemény...)
Mert nem is kell annyi, üvegem sincs, meg van itthon fáról potyogott alma...

Az enyém:
fél lábos tök, kb. fél kg,
4 szem savanykás nyári alma,
1,5 citrom,
nagyon kevés fruktóz,
1 szál menta.
Minden ami kell

A baloldali tökfőzelék lesz, a másik kell a citromlekvárhoz


Lereszeltem először a szomszéd nénitől kapott biotököket (és a középső ujjam egy részét...), feltettem párolódni a mentával 20 percre. Addig reszelgettem tovább (a vérző ujjamat jól betekertem), aztán az almás-citromos nyúlnyát beöntöttem a tökhöz, megszórtam egy kis fruktózzal és bőszen kevergettem 15 percig.

Félkész tökön az almás citromreszelvény

Készen (élőben kicsit karamellesebb színű)
Amikor elkészült (vagyis ÉN úgy gondoltam, mert sose-ritkán főzök lekvárt), túl darabosnak tűnt, ezért botmixerrel kicsit pürésítettem.



Találtam itthon még egy üveget, így kettőt tudok ajándékba adni, már megvan a gazdájuk. Jól "kiszámoltam", mert pont két üveggel lett, alig tudtam megkótolni :)))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése