2013. augusztus 11., vasárnap

Pufipizza tejszínes krumplival

Sokszor írtam már, hogy nálunk a receptek csak útmutatónak vannak, még a sajátjainkat is átfogalmazzuk néha hűtőtartalom, kedv és edény függvényében. (Ugyanis a telken csak 1 nagy, 2 közepes, 1 kicsi lábas és 1 serpenyő van, amin nem is szeretnék változtatni bár 1 palacsintasütő még tervben van.)

Így jártam a krumplival ami mentás (serpenyőben) pirított krumplinak indult, majd tejszínes-mentás (sütőben sütött) krumpli lett belőle...

A "pufipizza" sajtos pufinak indult, de "beleborult" a tejszínes spenót, így túl híg lett hogy gombócozzak: csak tepsibe öntöttem és úgy sült meg.


A pufi eredetileg egy főzött tészta (Horváth Rozi szakácskönyv, Sajtos puffancs néven), 3 dl tejben 8 dkg vajat felolvasztunk majd tesznünk bele 16 dkg lisztet és addig főzzük mint a főzős gyurmát (amíg elválik az edény falától, és erősen kell keverni). Aztán levesszük a tűzről, beleütünk 3 tojást egyenként... Nekem itt kezdődött a probléma, mert talán 1,5 tojás elég lett volna :)) Végül 2 került bele, így kicsit híg lett, tettem még bele lisztet (tk. tönkölyliszt).
A végén kevertem bele a 10 dkg reszelt sajtot és a sót.

Nem sokkal lett kezelhetőbb a tészta, az idő is ment, úgyhogy a tűzhelyen párolódó spenót (vagyis mángold) leve se főtt el, úgyhogy kezdtem kiborulni...
Meg rájöttem, hogy hiába van a tejszín a spenóton, ha én ezt a gyerekeim tányérjára zuttyintom, tutira ott is marad... Úgyhogy hirtelen ötlettel a felesleges tejszínes lét ráöntöttem a krumplira, a spenótot meg a tésztába. Elégedettségemben kis rossz szájíz volt a folyékonyság, amit a nagytepsivel lőttem ki :))) Jóbarátom a sütőpapír :)))


Egy fél óra múlva így néztek ki.


Tapasztalat:
- Emma imádta ahogy a "pizzapufi" kinézett, ő is nevezte el,
- könnyen feljött a sütőpapírról, egyáltalán nem ragadt oda,
- megkóstolva puha, de a spenóttól tartalmas volt, kb. mint a sült spenótfőzelék :))))
- a lányaim közül Julinak nagyon ízlett, a felnőtteknek is, Emma nem evett belőle, másnap hidegen Szildáéknak szintén ízlett :)
- nem értem  az elkészítés körülményességét, szerintem sima lepénytésztából ugyanilyen jó lett volna, ez a főzés csak plusz idő és hőmérséklet...
- a tejszínes krumpliból Emma 3x szedett (szerinte ilyen finomat még "sossseeeeeee" evett), Julinak is, hárman megettük az egészet, kóstoló se maradt az apjuknak...
- a múlt hét egyetlen hűvös napján készült, jó volt hogy a sütő kicsit melegített, de meleg napon nem készíteném.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése