2016. augusztus 16., kedd

Bud Spencer emlékére II. - krumplis hal...

Bud Spencer egyik szállóigéje, amit gyerekkorom óta mondogatok:

"-Ez hagymás bab?"
"-Nem. Krumplis hal." (puff)
[Tiszta, egyszerű, egyértelmű kifejezése annak, hogy "hüüüüüllyeee vaaaaaagy?!"]

(És van még ezek analógiájára halas krumpli és hagymás hal.)


A krumplis halra csak saját gondolatom volt, nem éppen kamionos kaja. Tejszínes krumpli, a tetejére sütött pangasius halfilével. Szerintem krumplis halnak ez is megteszi :))))

A saját kertünkben termett krumplit karikára vágtam és félig megfőztem sós vízben.


Leszűrtem, 

és leraktam rétegesen egy kis tepsibe.


Megsóztam, öntöttem rá a kulimájszból*, 


majd rápakoltam a fagyott halfilét. Javaslom, hogy tényleg filé legyen, mert ebből kiszedegetni menet közben a szálkát... hááááát...



A tetejére is öntöttem kulimájszot, majd megsütöttem. Légkeveréses sütőben 175 fokon kb. 3/4 órán át.


Nem aratott osztatlan sikert, mert a lányaim nem gondolták végig hogy ebben hal van... ők meg a hallal, hát nincsenek jó viszonyban. De összességében az egész finom volt, majdnem elfogyott. (4 személyes a tepsi)

Azt kérték, hogy a hagymás halat, a babos halat és a halas krumplit ne próbáljuk ki. De a hagymás krumplit ki fogjuk :))))) BS, vigyázz,  hamarosan jövünk a hagymás krumplinkkal!!!




*kulimájsz: 2 tojás, tejszín, só, fokhagyma.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése