2016. augusztus 15., hétfő

Bud Spencer emlékére I. - hagymás bab...

Bud Spencer egyik szállóigéje, amit gyerekkorom óta mondogatok:

"-Ez hagymás bab?"
"-Nem. Krumplis hal." (puff)
[Tiszta, egyszerű, egyértelmű kifejezése annak, hogy "hüüüüüllyeee vaaaaaagy?!"]

(És van még ezek analógiájára halas krumpli és hagymás hal.)

Kommentár nélkül, csak főztünk, így:
Egyik ételt sem tudom hogy néz ki, nem is főztem még (és vélhetően a krumplis hal nem is létezik csak poén volt.) De mivel mindent el lehet készíteni csak elszántnak és kreatívnak kell hozzá lenni, hát nekivágunk.

Hagymás bab, ahogy én kitaláltam... Megették, sőt azt mondták finom :)

Megfőztem ízesített vízben a babot (annyi vízben amennyi ellepi, 30 percig). Közben apróra vágtam 2 nagy fej hagymát, és kókuszzsíron elkezdtem párolni.





Fűszereztem (só, fokhagyma, kömény, oregánó, hogy valamitől olaszos legyen), kicsi levet öntöttem alá a bab levéből, és addig pároltam amíg majdnem szétfőtt. Ekkor ráöntöttem a leszűrt babot és kicsit még pirítottam.



Közben olvastam is...


(Azért nem tettem ide BS-ről képet, mert nem tartanám korrektnek.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése