2023. január 10., kedd

Töltött káposzta, megint másképp

Nagyon régen volt egy paleo töltött káposzta receptem, amit meg is osztottam. Azóta is mindig mással helyettesítettem a rizst, általában hajdinával cseréltem ki.

ez az abálás (aztán lefedtem)

És.

Változtak a viszonyok, elköltöztem Skóciába. Itt nincs savanyú káposzta. (Igen, tudom, hogy van az üveges német, amit a lengyel részlegen lehet kapni, de annak más az íze, mert nem tejsavas erjesztéssel készül. Ez engem nem zavar, de nem használom töltött káposztához.)

Viszont a magyarok mindenből is tudnak főzni, gyerekkoromban édeskáposztából is ettem töltött káposztát, meg toros káposztát is, szóval gondoltam kipróbálom.

Arra emlékeztem, hogy kell csinálni valamit a káposztával, és mivel az internet a barátom, megnéztem :) És persze, amikor megnéztem, eszembe jutott, hogy sós vízben abálni kell (forrásban lévő vízben főzni kb. 10-15 percet). Milyen nagyszerű, hogy visszajönnek a régi emlékek :)


Egy közepes fej káposztám volt, azt előfőztem. Leszedtem róla pár levelet, hogy megtöltsem. De mivel én a csupasz gombócot jobban szeretem, a nagy része olyan lett. Meg azért is, mert nem akartak szépen lejönni a levelek és nem volt türelmem fejtegetni "órákig" :)))


lecsöpögtettem, hagytam hűlni

A töltelék alapja már készen volt, a Házhozkolbász* kolbászhús-keveréke. Ehhez tettem még aprított hagymát és fokhagymát, sót, borsot, köményt, 1 tojást, és 1,5 csésze nyers (mosott) quinoát.


Aztán a káposztát összevágtam, és a nagy lábas aljára kerül, arra a töltelékek, majd megint káposzta. Sóztam, borsoztam, pirospaprikát szórtam a tetejére, felöntöttem annyi vízzel amennyi ellepte, és hagytam főni 2-3 órát. Én az elején felforralom (nagy lángon rotyog), utána pedig nagyon kicsire leveszem, hogy épphogy főjön.)

egy adag ebéd

a csupaszok egyike

A végén kb. 20 töltelék lett, amit 4 részre adagolva tettem a hűtőbe, egész heti ebédem lesz :)))

---

Házhoz kolbász: a Skóciában élőknek ajánlom szeretettel Attila (a "magyar hentes") áruit, mert nagyon ízletesek és minőségi alapanyagból készülnek. Korrekt áron, tervezhető kiszállítással.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése