2011. március 20., vasárnap

Sült csikókák sült hallal

 
Szombaton végre sikerült eljutnom a Lehel piacra, de csak azért, mert rossz szervező vagyok :))) Péntek éjjel rájöttem, hogy a szombatra be(nap)tárazott EMK vasárnap lesz... De mivel szombat munkanap volt, a férjem meg már itthon maradt, mert ha EMK van, ő van a lányokkal... Ezért felkerekedtünk és elindultunk a Lehelre.

Borzasztó sokan voltak...

Éééééééés ott volt a szívem földművelős-csücskében régóta helyet bérlő Csicsókás bácsi. "Ismerem" vagy 8 éve, ha kint találom (szerda és szombat) mindig tőle vásárolom a saját termesztésű zöldségeit, mert finomak, nem vegyszeresek, frissen szedi őket előző este vagy aznap hajnalban.
És ő az, aki egyedül árul a piacon csicsókát! (Ez nem egészen igaz, mert egy nagyobb zöldségesstandon is láttam... Hervadt, ványadt kis sajnálnivaló csicsókákat... Még látni is szomorú volt...) Bezzeg Csicsókás bácsi csicsókái virulnak, az oldalrügyeik készek a csírázásra... Felvágva finomak, ha harapjuk, hersegnek-recsegnek.
EMK-n olyanok voltunk, mint a kis tengerimalacok, ropogott a csicsóka a fogunk alatt :)))) (bocs, többiek, én nagyon szeretem a tengerimalacokat, és szerintem a csoportban én vagyok a malacalkatú, úgyhogy nem sértésnek szántam)
Csicsókák a tálban áznak és pucolva:



De, hogy nemcsak nyersen lehet enni:
A többiek ebédje ma mákos tészta volt, amit én amúgy sem kedvelek különösebben. 
Ilyen esetekben az én kajám: valami zöldség sütve-pirítva-főzve-pürének (vagy-vagy kapcsolat) és valami húsféle a mélyhűtőből.
Most volt itthon csicsóka, krumpli, célka, ezeket vágtam nagyobb darabokra, és a kacsasütőben megsütöttem.

előtte

utána
 A valami húsféle most a tegnapi leheles kirándulásnak hála sült hal volt. Szerencsére kisebbik lányomnak is sütöttem elővigyázatosságból, és láss csodát!! Tényleg kért belőle :)))




És volt más zölséges tofu is (köszi, Halie!!), azt tördeltem a tetejére. És most (miután elfogyott) láttam csak, hogy hiába tálaltam szépen, fotózni elfelejtettem... mindenki éhes volt, sietni kellett :))

A lényeg, hogy jó volt, szép volt, mind megettem ;) (OK, nemcsak egyedül)


A csicsóka CH tartalma 100g-ban 4 g, azt hiszem, ez elég jó ;)
Megsülve omlós és nagyon finom édes. (Természetes-édes, cseppet sem gejl.)

Ja, a cím persze a gyerekeim szóvicce a csicsókára ;) A kísérlet alatt egy állatot sem öltem meg, a halat már szeletelve vettem.

1 megjegyzés:

  1. Hatodik helyen dob ki téged ezzel a gugli, ha a csicsóka ch tartalma felől érdeklődöm nála :)
    Megnéztem megint, a felére nem jól emlékeztem, szóval hasznosul az inulin, csak nem kell hozzá inzulin. Viszont van, ahol azt mondják, hogy az 5g ch alatti ződeket nem kell számolni, ha összesen nem több, mint 10/20 dekát eszel belőle??? (mondjuk az uborka szokott a példa lenni).
    Ááááá, azt hiszem, túlbonyolítom megint, még mielőtt igazából elkezdeném a kőkemény diétát :)

    VálaszTörlés