2011. november 7., hétfő

Vasárnap

Tegnap, míg szegény kollégáim egy tanfolyamon "senyvedtek", addig én többfogásos menüt gyártottam... Biztosan azért, mert untam a heti menüt, amiket a gyerekek az őszi szünet alatt kértek :))) Spenót túrós tészta, spegatti, borsofőzelék...

Most téli erdei levest, fokhagymás csirkemellet és hozzá borsópörkölt és krumplipüré köretet és túrógombócot főztem.

A túrógombócot a lányokkal készítettük elő, ők mértek, öntöttek, kevertek. (Csak mondom: mértékegység átváltás gyakorlására kiváló a kuktáskodás!!!)
A bolti túróból elég fura lett, a végén voltak gombócok, amik szétestek... Mindig megfogadom, hogy csak piaci (igazi) túróból csinálom, de nem volt pénzünk piacozni a héten.
Mit-mennyit mértek a lányok?
(Majdnem) fél kiló túróhoz 6 dkg darát (teljes kiőrlésű), 2 tojást adtak, majd összekeverték. Gyanúsan száraz volt, de végül egészen összeállt, a foga fehérét csak később a főzésnél mutatta ki...

Amíg a hűtőben pihentettük, addig én elkészítettem a levest:
kb. 15 dkg sütőtököt, 3 gerezd fokhagymát, fél fej hagymát és egy csokor medvehagymát (köszönet érte még tavaszról Cukorborsó Ildinek!!) feltettem párolódni (+só, kömény).


Amikor egy ideje már főtt, belekerült egy csirke mellcsont, mert a fagyasztott csomagba azt is beletettem a múltkor, de a címkéről lehagytam, úgyhogy döbbentem vettem észre hogy azzal is kezdenem kell valamit :))) Kb. fél órát főztem, majd összeturmixoltam.

Közben soksok fokhagymán megpirítottam a pulykamellet, mellette főztem a krumplit, a harmadikon forrt a víz a gombócoknak... Nem értem, hogy tudunk mi nők ennyire multitaszkosak lenni???
Azért siettem, mert még volt egy kis dolgunk (ajándékkitűzőket fuvarozni a tanfolyamra, és biztosítékot szerezni a nagyszobai csillárhoz), amit mind ebéd előtt akartunk véghezvinni.
Persze nem sikerült, mert mire mindennel elkészültem és indulhattunk volna, a gyerekcsapat éhes lett (ők ketten is masszív csapatot alkotnak :D), ettek túrógombócot, majd a kisebbik szétdobálta a maradékát, rá a tiszta ruhákra... Ezen én kiakadtam és villámgyorsan elindultuk :)))


Amikor visszaértünk, mindent megettünk, annyira éhesek voltunk :))
A leves
elég furán néz ki, de mindenki megette :))))

A második

A gombóóóóc


Egész jó volt, alig maradt nekem ma ebédre... :)

A CH-t most nincs időm kiszámolni, de nem marad el...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése