2018. december 29., szombat

Így próbálom, meg úgy próbálom

Próbálom hummusszal... ami nem paleo, de nagyon kíváncsi voltam már a többféle előre készített hummusz után, hogy milyen az otthoni. Volt ami savanyú, volt ami keserű, volt ami túl folyós volt... Így, amikor kisdobozos csicseriborsó konzervet láttam egy boltban, gyorsan megvettem, hogy készíthessek magamfélét.

Rákerestem a receptre (Zsuzsi barátnőm többször is elmondta, hogyan kell csinálni, de akartam valami kapaszkodót), és a Streetkitchen oldalán találtam végül egyet, ami nagyon egyszerűnek tűnt. (Amúgy is szeretem őket, több kajájukat megfőztem már.)
Aprítóba raktam mindent, majd összedaráltam. Szerintem jó. Sokkal kevésbé keserű mint a bolti, és nem is annyira savanyú. A lányok szerint nem lesz a kedvencük, de "nem annyira rossz".
Elvittük ajándékba a barátnőmnek, aki odáig volt, bár még meg sem kóstolta :))) Kíváncsi vagyok mi lesz a reakciója, mert ő nagyon szereti.


Próbálom puliszkával... hát, az sem paleo. Viszont naaaaaaaagyon szeretem. Főleg úgy, ahogy én szoktam csinálni. Puliszka megfőz, kihűt, majd rákenek ezt-azt, és megeszem.


Ez-az: kockára vágott füstölt szalonna, két marék, egy fej apróra vágott hagyma, sok majoranna, só, bors. Ezeket megpirítom, puhára párolom. Ha sok a zsír, leöntöm róla a felesleget.
Amikor a puliszka kicsit meghűlt, akkor rétegezem: 1 sor puliszka, 1 sor pirított hagymás szalonna, 1 sor tejföl. És így tovább, amíg el nem fogy. Én hidegen szeretem legjobban... de sajnos ezt nem mindig várom meg. Most sem...



Próbálom sajtos keksszel... PaleoBrigi sajtos tallérját sütöttem meg, kisebb változtatásokkal. Az eredetit olvashatjátok a linken. Az enyém: 25 dkg vegyes maradék sajt, 2 tojás, 1 ek sörélesztőpehely, 2 ek zabpehelyliszt, 1 ek lenmagpehely, só, kömény. Ezeket összeaprítógépeztem, rövid ideig állni hagytam, majd golyókat formáztam belőle. A felét belehempergettem mandulalisztbe, a másik felét nem (kísérleti céllal). 200 fokon, légkeveréssel kb. 10 percig sült (világos aranybarna színű kell legyen).
Tapasztalat: 1-10-es skálán 8/9 értékelést kapott a családomtól. A nemhempergetett nekem jobban ízlett, mert ropogósabb volt (és nem potyogott róla semmi, ami egy gyerekes családban fontos szempont).



Amit változtatni fogok rajta: több lisztet teszek bele, mert szerintem ennyi sajthoz több liszt kellene, hogy ne legyen gumiszerű az állaga. De ezen felül marad így, mert bevált.

Próbálom quinoás (rizses)hússal... ezt a lányok szerint felvesszük gyakran készítendők listájára, annyira finom... Egy fej hagymát apróra vágtam, elkezdtem pirítani, majd rávagdostam egy édesköménygumót (ha nem ezt, akkor karfiolt tettem volna bele), majd amikor már üveges volt, akkor kb. 15 dkg quinoát ráöntöttem, 2x annyi vizet, és amikor a quinoa már majdnem puha volt, akkor beledaraboltam a maradék pulykamellet. Összerotyogtattam és kész lett. Nem gondoltam volna, hogy ekkora sikere lesz... az volt az ítélet, hogy a brassói után a harmadik helyen lesz ez az étel... :)))) Olyan gyorsan elfogyott, hogy nincs is róla kép :)))

Új kedvenc játékom, amit a nagyobbik lányom az ikszes munkája mellé ajándékba kapott: a Keltis, családi nevén Kártyusz. Szerintem szuper gyűjtögetős, stratégiai játék, ami nem utolsósorban nagyon szép kivitelű.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése