2018. december 25., kedd

"Próbálom a ..." 3.

Tegnao is, tegnao is... kezdek lelkes lenni!

Kész lett a pulyka. Nálunk lassan megszilárdul a pulykareggeli hagyománya: a karácsonyi időszak alatt aki szeretne, bármikor falatozhat a pulykából. Az erkélyen parkoló edényből csak kivesz annyit, amennyit szeretne enni, és már eheti is.
Mi tegnap reggel mind pulykát ettünk, és hozzá még egy-egy hagymakarikában sült tojást is. Lehet, hogy ezt is hagyománnyá tesszük, mert lelkesek voltunk tőle...




Utána játékjátékjáték (long-long time),



majd megfőztük az ebédet: gesztenyével - vagy sajttal töltött pulykamellszelet, az előző nap előkészített "töltelék" (kb. fél órát sült mindkettő 170 fokon, légkeveréssel emlékeztetőkuktám szerint). Volt még nyárról megőrzött spenót és kelbimbó kókusztejszínnel.


Alig maradt, vagyis elég jó volt :)
Gesztenyetöltelék a hússzeletbe: három marék főtt gesztenye, fél fej hagyma, 1 tojás, só, bors, fokhagyma aprítőgépben összeturmixolva. Jó lett az állaga.
Gesztenyefőzés: megpucolva 15-20 percig főztem annyi vízben amennyi ellepte. Utána viszonylag gyorsan megpucoltam, mert a belső héja nehezen jön le ha kihűlt.

Készült még mákos guba több tonna (azt mi szállítjuk a bővebb család tagjainak), annak az eritrites változatát megkóstoltam este. De amúgy "jó tanuló voltam", mert egy fél kiflin és a kis mézen kívül, amit a torkomra ittam, másképp nem szegtem meg a próbát.

A mai nap lesz nehezebb, mert vendégségbe megyünk. Holnap beszámolok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése