2019. augusztus 28., szerda

Ötletek, hogy a gluténmentes és a vega kaja ne moslék legyen 2. - karfiollepény

Karfiollepény

A címet az egyheti táborozásunk ihlette, ahol számosszor húztam fel a szemöldököm az első napokban a kihozott kaják láttán. Nem az a baj, ha valakinek nincs fantáziája és megfelelő tájékozottsága a speciális ételek elkészítéséhez... Viszont - főleg mivel ezeket gyakran az egészségmegőrzés érdekében fogyasztják - felelőtlenség csak rábólintva elvállalni... Lehetséges, hogy valakinek az életébe kerül vagy legalábbis erős fájdalmakat okoz egy másik ember gondatlansága (nemtörődömsége). Az már csak az én fixa ideám, hogy én tiszteletlenségnek, emberszámba-nem-vételnek élem meg azt, ha én (cukorbetegként) nem kapok olyan ételt, amit elfogyaszthatok. Ugyanezt valamiért fokozottabban élem át, ha a gyerekemről van szó, ha ő marad éhen.



Mai alkotásom muszáj megosztani. Miért?
1. a cím miatt, majd meglátjátok
2. hogy 25 év után is el lehet rontani bármit, de ez nem baj, bármi javítható, hacsak nem ég szénné

Egyik kedvenc "rágcsálnivalónk" a karfiolpuffancs. Nagyon egyszerű, gyors, finom. Lehet gluténmentes és paleo is, ha úgy válogatjuk össze a hozzávalókat.

Egy fej főtt karfiol (vagy másik verzióban nyers karfiolrizs), 1 tojás, liszt, só. A legfinomabb verzióban viszont van sajt is, ma ezt készítettem. Jó sok füstölt és sima trappista sajtot lereszeltem, és hozzátettem. Elvileg "működik", de talán sötét volt, mert nagyon eltévesztettem az arányokat.

Íme az eredmény...




Ugye, a címben a tartalom: a GM kaja ne legyen moslék... :))))))

Megettük a szalvétáról, és ízre finom volt ;)


Gondoltam viszont, hogy ezt meg kell javítani, ezért tettem még hozzá lisztet, és serpenyőben sütöttem meg. Félúton megfordítottam. Törik, de jó lett. 




És gusztusos is.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése