2019. augusztus 30., péntek

Pesto, a rejtélyes és sokszínű

Pesto - amiről, én botor, azt hittem úri huncutság.
Régebben ha hallottam, hogy "pesto", rögtön kirázott a hideg, mert altervegahülyeségnek gondoltam. Minek kell összeturmixolni magokat olajjal és zöld levelekkel?!

De aztán jött az új élet: a zöldségközösségi tagság. (Ennek már 3. éve.) Mindig van olyan, amit nem eszünk meg, viszont kidobni nem szeretném, ezért csomó dologgal kísérletezek vagy rögtönzök vagy a tavaszi olasz tanulmányutam után "csak úgy" odateszem*.



Valamiért most tavasszal rengeteg zsenge répazöld érkezett, amit sajnáltam kidobni, ezért sorra születtek otthon a pestok. Általában répazöld, bazsalikom, kesudió, dió, fokhagyma, olaj, só, fűszerek voltak benne változó arányban, ehhez jött opcionálisan az aszalt paradicsom. Sokat és sokfélét készítettem, annak függvényében, hogy mi volt épp otthon vagy mit engedett a pénztárcám.

Nyáron már nem volt "zöldlevél", ezért helyettesítettem cukkinivel. Elég fura volt, kicsit vizes (nyilván, cukkini...), de mandulaliszttel "megkötöttem". Nem lett rossz... tulajdonképpen... csak fura :)))



Tegnap is készült, bár későn jöttem rá, hogy a "zöldlevél" hozzávaló hiányzik, csak bazsalikom van. Úgyhogy "zöldlevél" helyett csicseriborsót tettem hozzá. E. szerint eddig ez volt a legjobb...



A receptek:


  • répazöld (a "zöld rész" 80%-a), bazsalikom (10%), újrépa (10%), 10 dkg kesudió-dió keveréke, 3 gerezd fokhagyma, só, olaj
  • útifű (20%), bazsalikom (20%), répazöld (60%), fokhagyma, pár szem újrépa, 10 dkg dió, 2 marék aszalt paradicsom, olaj
  • fél cukkini, 2 marék bazsalikom, 3 gerezd fokhagyma, 10 dkg dió, 2 marék aszalt paradicsom, mandulaliszt, hogy felvegye a nedvességet, olaj
  • 2 marék bazsalikom, 3 marék csicseriborsó (Lidl üvegesből), 3 gerezd fokhagyma, 10 dkg kesudió, só, olaj

"Olajnak" vagy olívaolajat használtam, vagy az aszalt paradicsomok olaját, amit mindig félreteszek későbbi felhasználásra.


*Olasz tanulmányutam célja ugyan más volt, de mivel olasz vendéglátóknál szálltam meg, az ő eddig csak olvasott-hallott, de át nem élt szokásaik, habitusuk megismerése, életigenlésük sok mindent megváltoztatott bennem. Egyszer írok majd erről is.

Ez is gluténmentes.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése