2011. január 19., szerda

csigatészta

Régi álmom volt egy gasztroblog létrehozása. Ezt a kinézetet megcsináltam már pár hete, de mégsem haladok a feltöltéssel, mindig mással foglalkozom...

Ki vagyok, és miért gasztroblog?
Kiskorom óta írok ezt-azt. Kisregényt, jegyzeteket, mindegy, csak írni lehessen. Igazolásom is van róla, hogy szabad nekem ilyet :)
Gyerekkorom óta hobbim a szakácskönyv-olvasás, később a blogolvasás. Igyekeztem minél többet megtanulni a táplálkozásról, az étkezés és az egészség kapcsolatáról.

Van az a reklám, hogy "speciális vagyok"...
Én is speciális vagyok, kamaszkorom óta a reformétkezést gyakorlom, de csak mérsékelten. Még speciálisabb, hogy cukorbeteg vagyok. Vagyis nem baj, ha egy kaja egészséges, és némileg diabetikus.
Az ételek pedig általában vagy diabetikusak vagy egészségesek. Nehéz a "bioknak" megemészteni, hogy a mézes-nádcukros-bigyusszalédesített cuccokat sem ehetem meg... A "dehátezegészséges" beszólásoktól szoktam robbanni.

Hát, egyrészt ezért. Aztán azért is, mert szeretek főzni, jelenleg szinte ez a kreativitásom kiélésének egyetlen lehetősége (de nőnek már a gyerekeim!!). Van, hogy amit főzök jó is, egészséges is és még én is megehetem.

Nem gondolom, hogy bárkit érdekel, amit írok, ez inkább önkifejezés. Ha valaki mégis olvassa, esetleg még meg is főzi a receptet, megeszi és nem nyúvad ki tőle, akkor már jól jártunk mindketten ;)

Ja, még fontos, hogy miért "csigatészta"!
Lehetett volna mindenféle csecse angol kifejezés, de nem és nem. Magyar meg nem jutott eszembe. De egyik éjjel beugrott! Legyen csigatészta. De reggelre elfelejtettem és egész nap ezen gondolkodtam...
Aztán megint beugrott, de módosítottam eperlevélre. Utánanéztem, és eperlevél már van, számomra kellemetlen tartalommal egy másik szolgáltatónál. Ezért maradt az eredeti ötlet (úgyis mindig az első megérzés a jó).
Emlékeim is vannak a csigatésztáról: ahogy falun a lakodalmak előtt mentek az asszonyok "csigát csinálni". Annak fílingje volt. Én még mindig nosztalgiát érzek, ha csigatésztát eszem :)

Itt egy oldal, Fxtina blogja. Az ő nagymamája készíti a csigát az oldalon. Nagyon szívmelengető, hogy vannak még ilyen nagyik :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése