2011. január 30., vasárnap

Erdei gomba krémleves

Ugye nem baj, ha nem a csigatésztaleves a kedvencem?
Az új családi kedvenc a gombakrémleves, hol erdeivé, hol sütőtökössé változva... Mi van benne a gombán kívül? Amit találok itthon: répa és/vagy karalábé, sütőtök, zeller...

Most erdei lett. Egy kis szárított erdei gombát langyos vízbe áztattam (apróra szoktam tépkedni kb. egy maréknyi - kis markom van! - mennyiséget). Közben
megpucoltam a répát, két gerezd fokhagymát és 10 dkg csiperke gombát, kicsire összeabriktoltam mindent.
Kis olajon feltettem párolódni a zöldségeket, megsóztam, kömény is került bele, aztán ráöntöttem a beáztatott erdei gombát lével együtt.
Kb. fél óra alatt főtt készre, akkor botmixerrel krémesítettem.
Nálunk mindenki mindent tejföllel eszik, ezért tálaláskor tettem a tányérokba egy-egy kiskanál tejfölt, erre mertem a levest.

A gyerekek (fejenként) fél kiló levesgyönggyel is megszórták...


Kis okosság a gombászkodásról.



CH tartalom:
Ez sem egy szénhidrátbomba...
(Levesgyöngy nélkül:)
Gomba 100 g 3g, a répa (közepes) 6 g, tejföl 1 ek 1 g.
Ehhez még bőven jöhet levesgyöngy is, ha nagyon akarom... 

2 megjegyzés: