2011. február 16., szerda

Hajaj...

Betegek voltunk (babonából múlt idő, valójában a többiek még hevernek), minket is elért egy jó kis leterítő-vírus. A gyerekdoki nénink szerint influenzaszerűek voltunk...
Egyik barátnőm mesélte múltkor, hogy ő, miután átesett egy ilyen jó kis hányóson, nem kívánt húst enni. Na, én nagyon! A páradik napon, amikor alul még minden kifolyt - még a ropi is -, én már nyolckincs mártásról ábrándoztam. Miért pont arról? Nemtommm :))))
Mára valami olyant kellett főzni, ami minden igényt (tápláló - egészséges éheseknek, változatos - kislányoknak, akik néha turkálnak a kajában, kímélő - gyógyulóknak, hasfogó - hasmenőknek... Hányós szerencsére már nincs köztünk!!)
Na, én jól kitaláltam: barnarizs (az itthon csomagolt ezerévalattfővő, mert más nincs a boltban), párolt répa-borsó, különpárolt gomba, csirkeboltban vett (tanyasi) csirkemell. Egészségeseknek még gombaleves.
Ehhez képest nem volt a boltban barna rizs, fehéret meg évtizede nem eszem... Na jó, akkor lett tojás nélküli tarhonya (gyerekeim szerint tarGonya) borsó-répa-gombával és pirított csmell. Azért annyira nem rossz ahhoz képest... Mondjuk, mintha kelkáposzta főzeléket terveztem volna...

(A tarGonyáról írok majd külön bejegyzést, illetve csütörtökön megyek a szatyorért és pénteken talán pásztortarGonya lesz.)

Most csak megpirítottam olajon a hagymát, aztán a tarGonyát, majd mikor kifehéredett, akkor rádobtam a répát, kicsit később a gombát. A borsót külön főztem, mert nem fért a serpenyőbe :) Fűszerek: só, kömény, pirospaprika.

A csirkemellet kockákra vágtam (némelyik téglatest lett), és a forró serpenyőben pirítani kezdtem, aztán só, fehér bors, rozmaring... Jól megsütöttem.

Mindenki éhe, kedve és állapota szerint kapott belőle. Holnapra is ezt gondoltam ebédre, esetleg kis módosítással. DE vacsorára megették :))))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése