2011. február 5., szombat

Kétszer sült krumpli

Hát, szokás szerint lemaradtam.

A karácsonyi kajafilmdömpingben elég sok új filmet adtak... J. Olivernek is volt egy új sorozata: a családtagjaival főzött. A nagymamáját a barátai Tigrisnek hívják... Van vagy 80 éves és vasággyal 3 kiló :)))

Szóval, amióta van gyerekem (khm, 9 éve) sportolok azon, hogy megegye amit főzök... Jó evő, de zöldség, saláta, bármi barna (pl. kenyér) az "ööööööönemvagyokéhesmama". Ez a MÚLT. Aztán született a kicsi, aki kétpofára képes tömni a főzeléket, a csírát, a salátát az orcájába... Ez akkora elégtétel, hogy még :) Ezért, amióta ő is rendeset eszik, direktéscsakazértis van saláta :)
Ő lelkesen eszi az összes olyat, amit a nővére nem annyira, és szerencsére ők pozitívan erősítik egymást: evésben is versenyeznek... Úgyhogy egy ideje elfogy a hajdina is, meg mindenféle főzelék, sőt még a csíra is.

De a lényeg: a körettel szoktam bajban lenni: krumpli, tészta, barna rizs, bulgur, kuszkusz, hajdina. De a krumplit csak szalmakrumpliként v. püréként szeretik... Én viszont a héjában sültet :) De az pfuuuuj, mert rajta van a héééééjjjja :)))
Jamie Oliver sütött egy olyan krumplit, hogy elhatároztam, én is megcsinálom, akár eszik, akár nem :)

A hámozott egész krumplikat előfőzi (10 perc), aztán tepsibe rakja, megöntözi olajjal (vagy vajjal vagy kacsazsírral) és süti fél órát (légkeveréses, 175 fok). Aztán kiveszi, krumplinyomóval megnyomja, hogy kicsit kilapuljon (nem laposra, mert akkor kiszárad!), megszórja fűszerekkel (rozmaring, kakukkfű, bármi), majd még fél óráig süti. Igazán finom, ropogós lesz, de belül mégsem szárad ki, puha marad.

Ilyen volt nyersen: héjas, negyedelt krumplik, hagyma, fokhagyma, só, bazsalikom, olaj

Az első sütés után



Megnyomkodva

Kétszersült
A falók macihordozás közben :)
 A lányoknak ízlett, gyakorlatilag felfaltuk az egészet rögtön.

Ja, és miért maradtam le? Mert annyi mást csináltam, hogy mire ide feltettem, addigra már több más blogon is találkoztam vele...
Nem baj :) Sütisnéne blogját érdemes megnézni, nem kifejezetten emiatt, hanem a sütik!!! Hú, ha akartok gyönyörű tortákat látni!!!

CH tartalom: csak tájékoztatásként a krumpli 100 gramjában 20 g van.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése