2013. július 3., szerda

Meggyes-túrós süti

Idei új fejlesztés, hogy a telki konyhámban lett tűzhely és sütő. (Eddig egy indukciós főzőlap volt.) Háziasszonyként nem kell mondanom mekkora könnyebbség 4 lap 1 helyett és a sütő, az aztán a szuperséges!

Idén valahogy meggy is termett, na nem sok, de azért egy vödör se semmi :) Túró meg volt a fagyasztóban, amit otthon leolvasztottam és magunkkal hoztuk.
Mérlegem nincs, de van 18 év főzős tapasztalatom, ezért minden hozzávaló csak saccra került bele ;)

A süti a bólyi túrós lepény mintájára készült.

30 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt
10 dkg cukorhelyettesítő
10 dkg margarin (tudom, tudom de csak ez volt)
50 dkg orda + kevés cukor(h.)
30 dkg meggy kimagozva
3 tojás
4 dl tej
1/4 csomag sütőpor
fahéj, citromhéj reszelve

Ez a hiszemhalátom süti volt 10 éve mikor először készítettem: lesz-e a lerakás - összeöntésből valami értelmes? Lett, és nem is rossz!

A kivajazott tepsi aljára kerül a lisztes sütőporos cukros keverék fele, erre a kicsit megcukrozott, citromhéjjal összekevert orda (nekem kb. gumiszerű lett, fura...), majd a meggy, kicsit belenyomkodva. Erre a maradék lisztes száraz összetevők. A tetejére öntöttem a fahéjjal együtt felvert, tejjel összekevert tojást, és a maradék vajat rákockáztam.



Megtelt vele a nagy tepsi, és légkeveréses sütéssel 175 fokon 40 percig sütöttem. A meggy elég leveses volt, ezért kicsit lágy lett.
Ebédre és uzsonnára ettük, és kicsi még maradt holnap reggeli utánra, mert megmentettem, amúgy betömték volna mindet...






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése