2016. július 7., csütörtök

Brokkoli(k)rémleves + karfiolos rakott krumpli

Nyáron igyekszem olyanokat főzni, amelyekre év közben nincs idő vagy kedv vagy energia.

Ilyen a brokkolikrémleves (télen általában bio levesporból csinálom, muhahaha...) is. Most a heti tervezésnél 2 fejet írtunk fel, egyikből lett a leves.

Csak simán megfőztem fűszerezett vízben (só, "mentesvegeta", kömény), aztán másnap Juli leturmixolta, tettünk bele egy kicsi tejfölt és levesgyönggyel megettük.


Karfiolos rakott krumpli...
Az eredeti receptet az Apróséfen találtam, és nagyon megtetszett. Nekem amúgy is nagyon tetszik az Apróséf, a fényképes, egyértelmű leírások, és a videók amelyek szintén érthetők, rövidek, egyértelműek.

Én kicsit másként csináltam (ő besamelszerű mártással öntötte le), mert a besamelhez kellett volna még egy lábas és még idő és energia.
Ezért én csak simán rakott krumpliként bántam vele :)))

Sós vízben megfőztem a karfiolt (1 fej), majd (mivel nálunk az ivóvíz a kényes pont) ugyanabban a vízben megfőztem a krumplit is (4 nagy). (Mellétettem a következő napi levesbe való paszternákot is, hogy hatékony legyek...)

Szeletekre vágtam a karfiolt, karikákra a krumplit, és tortaformát választottunk edénynek... Ha már a levendulás tortát nem sikerült még megcsinálni, ne szomorkodjon kihasználatlanul a forma...

Szóval: ki"vajaztam" a tortaformát kókuszvajjal, alulra krumpli, arra karfiol (só), arra kolbász (minden rakott krumpliban van kolbász, ha nem tudnátok...), tejföl (1 nagy doboz fogyott összesen), majd megint felfelé krumplitól kezdve.




A tetejére tojásos tejföl (fél pohár tejfölbe 1 egész tojás, só) került. Légkeveréses sütőben 175 fokon fél óra alatt megsült.



Kicsit tartottam a tortaformától, pontosabban attól hogy szétomlik a tornyom, de végül egyben maradt.

Tapasztalat:
Mindannyiunknak ízlett. Azonban háromból kettőnknek az volt a véleménye, hogy nem hiányzott volna belőle a karfiol, ha kimarad... Emmának viszont így ízlett, ő a tojást hiányolta.
Ketten este is ezt ettünk, és nekem hidegen sokkal jobban tetszett. Nekem holnap is ez lesz az ebédem, mert én nem eszem gofrit... Még kb. 2 adag maradt, ez mutatja, hogy azért nem volt rossz :))) (Nagy tortaformában készült.)


Szómagyarázat:
- heti tervezés: minden héten pénteken megtervezzük a következő heti menüt. Vannak receptes újságaim, nyomtatott és kézzel írt papírjaim, a gépemen fájlok. Ezek közül választjuk ki közösen azokat az ételeket, amiket szívesen ennénk. Általában levest és második félét párosítunk össze, és általában a napot is kitaláljuk hozzá, de abban rugalmasak vagyunk... hiszen lehet hogy éppen a "sütős napon" van kánikula vagy egyikünk aznap nagyon rákíván valamelyik kajára...

- "mentesvegeta": az a "vegeta", amiben csak zöldségek vannak, se só se más egyéb nincs. Használom alaplé helyett, zöldségpároláshoz, néha húsokhoz is, ha jót tesz neki.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése